به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از دلایلی برای عدم به کارگیری اتوبوس های بین شهری در تهران سخن گفت.
محمود ترفع تشریح کرد: عدم وجود استانداردهای لازم شهری از جمله چند پله در ورودی این اتوبوس ها و راهروی تنگ بین ردیف صندلی ها، عدم موجودی دستگاه کارتخوان جهت ثبت بر روی این اتوبوس ها، عدم امکان دریافت کرایه به صورت نقدی به دلیل شرایط اپیدمی ویروس کرونا، تفاوت بسیار زیاد کرایه هر صندلی بین شهری در مقایسه با کرایه 800 تومانی اتوبوس های درون شهری و آزاد شدن تردد بین شهری برای این اتوبوس ها از دلایلی بوده اند که جذابیت اقتصادی این طرح را کاهش داد.
وی در خصوص خسارت هایی که با توجه به شرایط کرونا متوجه ناوگان اتوبوسرانی شده است، گفت: دو نوع خسارت مالی به شرکت واحد وارد شده است که یکی از آنها کاهش شدید درآمدها و دیگری هزینه های مربوط به عملیات ضد عفونی اتوبوس ها و تأمین ماسک و سایر اقلام و تجهیزات لازم برای این کار بوده است و تنها اقدامی که از سوی سازمان های ذیربط برای جبران این خسارت ها شده تأمین مواد ضدعفونی کننده توسط شهرداری تهران است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره برنامه سازمان اتوبوسرانی در سال ۹۹ تصریح کرد: برای سال 99 در خصوص خرید اتوبوس و بازسازی و اورهال ناوگان فرسوده از محل درآمدهای شهرداری تهران و همچنین استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده دولتی اقداماتی در دستور کار قرار دارد که امید داریم در صورت تأمین مالی اقدام گردد.