به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین تا پایان سال خبر داد.
پیمان سنندجی با اشاره به نوسازی اتوبوسهای فرسوده شهر تهران گفت: یکی از موضوعهای بسیار مهم و جدی در کلانشهر تهران نوسازی اتوبوسهای فرسودهای است که در حوزه بخش عمومی و خصوصی شرکت واحد فعالیت میکند.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشمول این فرسودگی و نوسازی میشود، اضافه کرد: سال ۸۵ دولت مصوبهای داشت که مبتنی بر آن اتوبوسهایی را با ۸۲.۵ درصد یارانه تحویل شهرداریها میداد و ما هم تحویل بخش خصوصی میدادیم و قیمت گذاری بلیت بر این مبنا انجام میشد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه گفت: از سال ۸۹ و ۹۰ اتوبوسی به این حوزه تخصیص داده نشده است و با توجه به گرانیهایی که وجود دارد مشکلات عدیدهای به بخش خصوصی و عمومی تحمیل شده است.
آقای سنندجی با اشاره به مصوبه سال ۹۲ دولت ادامه داد: سال ۹۲ دولت مصوبهای مربوط به پرداخت تفاوت سوخت در قالب تبصره «ق» تدوین و دو سال پیش هم مصوبه دیگری را جایگزین مصوبهای قبلی کردکه اگر یک اتوبوس دیزل از رده خارج و اتوبوس گازسوز وارد شود، میتوانیم از تفاوت سوخت استفاده کنیم.
سنندجی گفت: دو سال است پیگیر این مصوبه هستیم، جلسههای متعددی را برگزار کردیم و امیدواریم با این مصوبه بخشی از ناوگان شهر تهران را که بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس است، بازسازی کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد:، اما تا این مصوبه اجرایی شود، بازسازی اتوبوسها را در دستور کار قرار دادهایم و بر اساس دستورالعمل، اتوبوسهای بخش خصوصی و عمومی در حال بازسازی است.
وی با اشاره به برخی بازسازیها توضیح داد: در بخش خصوصی، مخازن سی ان جی رایگان ارائه داده ایم، تستهای مخازن را رایگان انجام داده ایم و امیدواریم بازسازی با ۶۰ درصد تخفیف هم تحقق یابد.
سنندجی افزود: در بخش عمومی هم در حال بازسازی اتوبوسهای دوکابین هستیم و امیدوارم تا پایان سال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران تردد میکند، گفت: نیاز تهران ۹ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۱۰ و ۱۲ سال است، اما متاسفانه بیش از ۶۰ درصد اتوبوس هایمان یعنی ۳ هزار و ۶۰۰ اتوبوس عمر بالای ۱۰ سال دارد و باید از رده خارج شود.