به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون بهداشت مجلس میگوید: اقدام به محدود کردن سوختگیری، صفهای طویل جایگاههای سوخت، آلودگی هوا و اسراف بیشتر سوخت را به دنبال دارد و مجلس این تخلف را پیگیری خواهد کرد.
بشیر خالقی با انتقاد از اینکه پس از آغاز اجرای طرح احیای کارت سوخت، سوختگیری خودروها در هر مرحله به 30 لیتر محدود شده است، گفت: این اقدام بدون هماهنگی و غیرقانونی اعتبار وزارت نفت و تصمیمات وی را زیر سوال خواهد برد چراکه مجلس و مردم به وزارت نفت در رابطه با اجرای صحیح طرح احیای کارت سوخت اعتماد کردهاند.
عدم اشاره به محدود کردن سوختگیری در طرح اصلی احیای کارت سوخت
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح اصلی احیای کارت سوخت به محدود کردن سوختگیری اشاره نشده اما اکنون سوختگیری به 30 لیتر برای تمامی خودروداران محدود شده است، در واقع این محدودیت شامل افراد داری کارت و بدون کارت میشود.
مجلس این تخلف شرکت پخش و توزیع فرآوردههای نفتی را پیگیری خواهد کرد
وی با بیان اینکه مجلس این تخلف شرکت پخش و توزیع فرآوردههای نفتی را پیگیری خواهد کرد، افزود: اقدام به محدود کردن سوختگیری صفهای طویل جایگاههای سوخت، آلودگی هوا و اسراف بیشتر سوخت را به دنبال دارد.
مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است
خالقی با اشاره به اینکه تخصیص فقط 30 لیتر بنزین در هر مرحله سوختگیری برای خودروهای سنگین با باکهای بزرگ، مشکلات متعدد و صفهای طویل ایجاد کرده است، اضافه کرد: اگر هدف دولت از محدود کردن مقدار لیتر در هر مرحله از سوخت گیری، افزایش قیمت سوخت است باید تاکید کنم؛ مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است و با این مسئله نیز موافقت نخواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: اگرچه موافق پرداخت یارانه بیش از حد در حوزههایی مانند سوخت نیستم اما افزایش قیمت زمانی توجیه دارد که زیرساختهای آن فراهم شود، بهعنوان مثال خودروهای داخلی کممصرف باشند اما در حال حاضر اینگونه نیست به همین دلیل هزینههای سنگینی به مصرفکننده تحمیل میشود.