جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 تير 1398     
افزایش سرعت عمل و آگاهی شهروندان با هوشمندسازی روند صدور پروانه ساختمانی

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هوشمندسازی فرایند صدور پروانه ساختمانی زمینه کاهش تقلب، امضاهای طلایی، افزایش سرعت عمل و افزایش آگاهی شهروندان از اطلاعات ملک یا زمینشان را فراهم می آورد.

سید محمود میر لوحی در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی اظهار کرد: ما در ماده 42 برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران که به تازگی به تصویب رساندیم به خصوص در بند 5 مصوبه تاکید داشتیم که در سال اول برنامه که هم اکنون در آن قرار داریم سامانه صدور پروانه هوشمند شود. گرچه با روند کنونی این دغدغه برای ما ایجاد شده که در 8 ماه باقی مانده سال این امر محقق نشود.
‫ ‬
وی افزود: با این وجود بر اساس طرحی که از سوی دیگر اعضای محترم شورا ارائه شده شهرداری موظف است لایحه ای بیاورد تا هر چه بیشتر از مراجعه ذینفعان به دفاتر خدمات و شهرداری ها بکاهد.
 
میرلوحی با بیان اینکه این طرح از این جهت متقاعد کننده بود که میزان مراجعه شهروندان را به شهرداری ها و دفاتر خدمات الکترونیک شهر کاهش می دهد، اضافه کرد: این امر خود زمینه کاهش تقلب ، امضاهای طلایی ، افزایش سرعت عمل و افزایش آگاهی شهروندان از اطلاعات ملک یا زمینشان را فراهم می آورد.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه شهرسازی وجود دارد دوگانگی در مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات و معاونت های شهرسازی شهرداری های است در حالی که قرار بود دفاتر خدمات برون سپاری شوند و سبب کاهش مراجعات و زمان بر بودن صدور پروانه شوند.
 
‫رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا تاکید کرد: امیدواریم با الزام شهرداری به ارایه این لایحه فرایند صدور پروانه هوشمند و هر چه بیشتر در جهت رفاه شهروندان اقدام شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: