جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 دی 1397     
با رای اعضای شورای شهر
اختصاص بخشی از اوراق مشارکت به خرید فیلتر دوده منتفی شد

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، لایحه انتشار 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل یکی از دستور جلسات صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران بود و اعضای شورا در مورد یکی از بندهای این لایحه درباره تخصیص بخشی از اوراق مشارکت به خرید فیلتر دوده اظهاراتی را مطرح کردند.

محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر، در این باره اظهار کرد: فیلتر دوده کارایی لازم را ندارد و بسیاری از اتوبوس‌هایی که این فیلتر را نصب کرده‌اند اقدام به بازکردن فیلتر کرده‌اند و بهتر است به جای فیلتر دوده، اتوبوس نو بخریم و من اصرار معاونت حمل و نقل بر خرید فیلتر دوده‌ای که کارایی ندارد را نمی‌فهم.
 
در ادامه محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی در خصوص کارایی فیلتر دوده ارائه کرد و گفت: تشخیص این‌که فیلتر دوده بر روی اتوبوس باشد یا نباشد، مساله‌ای نیست که ما دور هم جمع شویم و در مورد آن بحث کنیم، چرا که تکلیف این مساله را سازمان استاندارد مشخص کرده و این سازمان نیز مکلف کرده اتوبوس بدون فیلتر اجازه شماری‌گذاری ندارد و همچنین کامیون بدون فیلتر جاذب شماره‌گذاری نمی‌شود و می‌توانیم این موضوع را از پلیس بپرسیم که آیا اتوبوس‌ها بدون فیلتر شماره‌گذاری می‌شوند یا نمی‌شوند؟
 
وی تصریح کرد: اگر عزیزی می‌گوید که این فیلترها استاندارد نیستند باید با سازمان استاندارد صحبت کرده و مصوبه هیات دولت و شماره‌گذاری را درست کنند، اما فیلتر دوده هم بسیار موثر بوده و خوب عمل کرده است.
 
پورسیدآقایی با بیان این‌که 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های تهران نصب شده و 38 عدد آن در حال فعالیت است و باز نشده، عنوان کرد: چهار فیلتر خراب شده و با توجه به گارانتی که داشته است باید شرکت‌ آن را درست کند و مابقی فیلترها نیز بر روی اتوبوس‌هایی بوده‌اند که از تهران خارج شده‌اند و قرار است این فیلترها از روی آنها باز شوند و به اتوبوس‌های تهرانی نصب شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که فیلترها اثرگذاری خوبی داشته‌اند، عنوان کرد: با این حال میزان اثربخشی فیلتر بحثی است که هیات دولت به آن ورود کرده و ما نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.
 
اعضای شورای شهر تهران به حذف ردیف اختصاص بخشی از اوراق مشارکت به خرید فیلتر دوده رای منفی دادند و خرید فیلتر دوده از محل 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت از لایحه حذف شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: