به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، معاون اجرایی سازمان اتوبوسرانی شهر اهواز اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 97 تعداد 225 دستگاه اتوبوس در شهرستان اهواز فعال شد.
علی جوانمردیان افزود: اتوبوسرانی اهواز تعداد 100 دستگاه اتوبوس در سال 90 و 52 دستگاه در سال گذشته خریداری کرده، اما بنا بر نظر کارشناسان، شهرستان اهواز به بیش از 1000 دستگاه اتوبوس فعال نیاز دارد که با قناعت می توان به فعال بودن حداقل 500 دستگاه راضی بود..
وی بیان داشت: تا پیش از سال 88، دولت 89.5 درصد (هشتاد و نه و نیم درصد) بودجۀ خرید اتوبوس های سازمان را تامین می کرد اما امروز این امر به وسیلۀ شهرداری ها محقق می شود.
وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و دو برابر شدن قیمت اتوبوس ها تصریح کرد: اهواز تجربۀ بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را در سال 95 دارد اما آنچه مسلم است بازسازی و نوسازی ناوگان نیازمند بودجۀ کلان است و در صورت کمک دولت، این امر با سهولت بیشتری انجام می شود.
معاون اجرایی سازمان اتوبوسرانی شهر اهواز خاطرنشان کرد: اتوبوس های جدید ناوگان، دارای استاندارد یورو4 و به لحاظ آلایندگی در بالاترین سطح کیفیت هستند، همچنین با تعویض فیلتر اتوبوس های قدیمی و استفاده از گازوئیل یورو4 سعی در کاهش آلایندگی داریم.
وی در ادامه افزود: اتوبوس های جدید مجهز به تجهیزات لازم برای استفادۀ معلولین هستند، همچنین بدین منظور اتوبوس های قدیمی نیز مجهز به رمپ های خاص شده اند.
علی جوانمردیان خاطر نشان کرد: اهواز از نخستین شهرهایی است که هوشمندسازی ناوگان را از 6 سال پیش آغاز کرد. همچنین در زمینۀ مکانیزه کردن ایستگاه ها نیز پیشرفت داشته و هم اکنون 50 ایستگاه مکانیزه در سطح شهر وجود دارد.
وی افزود: با توجه به عدم وجود مترو در سطح شهر، اکثر جابجایی ها از طریق اتوبوس انجام می گیرد و در صورتیکه اتوبوس ها مجهز به کولر و سایر تجهیزات شوند میزان استفادۀ شهروندان بیستر خواهد شد چرا که در حال حاضر 40 درصد اتوبوس ها فاقد کولر هستند.
معاون اجرایی اتوبوسرانی شهرستان اهواز گفت: در حال حاضر خطوط ویژه و BRT در سطح شهر وجود ندارد و اتوبوس ها با مسالۀ ترافیک مواجه هستند که با برنامه ریزی های معاونت ترافیک سازمان و حضور گشت های ویژه سعی در رفع این مشکلات داریم و امیواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی خطوط ویژه و BRT در اهواز ایجاد شوند.
وی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان اتوبوسرانی شهر اهواز گفت: اتوبوسرانی کشور از جمله اهواز فاصلۀ نسبتا زیادی با استانداردهای جهانی دارد اما سعی ما بر نوسازی، بازسازی، اورهال و تجهیز اتوبوس های شهر اهواز به کولر و سیستم سرمایشی مناسب است. همچنین آموزش رانندگان و کمک گرفتن از دانشگاه ها در این زمینه از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی بوده است.