جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 مهر 1397     
عضو شورای شهر تاکید کرد:
مدیریت شهری توسط بانوان قدمت دیرینه در تهران داشته است

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری توسط بانوان قدمت دیرینه در تهران داشته است احمد مسجد جامعی با اعلام این مطلب در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان دخترانه ساعی افزود: خیلی خوشحالم که در جمع صمیمی شما هستم برخی از شما کارهای بزرگی انجام داده اید.

وی گفت: بسیار خرسندم که در ماه مهر و در آستانه روز تهران در بین شما هستم، در منطقه ای که مدیریت آموزش و پرورش آن را یک زن بر عهده دارد. نخستین حمام، تکیه و مدرسه تهران را یک بانو ساخت.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بنای ساخت تهران از 400 سال قبل گذاشته شده است، عنوان کرد: نکته جالب در این زمینه این است که یک خانم - سه بنای اولیه تهران که تکیه، حمام و مدرسه بوده است را ساخته و به نوعی می‌توان مدعی شد که تهران دارای فضای شهری زنانه است، کما اینکه در شهرهای موفق دنیا نیز شهرها را به صورتی می‌سازند که برای زنان و کودکان فضای امنی باشد.
 
مسجد جامعی با تشریح بیشتر نسبت به نقش ساخت بناهای اولیه تهران توسط یک زن بیان داشت: این امر به صورتی بود که به آن حمام اولیه می‌گفتند «حمام خانم» و یا «مدرسه خانم». 
 
وی با اشاره به جایگاه بانوان در پست های مدیریتی در شهر تهران توضیح داد: پست های مدیریتی و شهری بانوان چیز جدیدی نیست و از دیر باز شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف مدیریتی بوده ایم. وی ضمن آرزوی توفیق برای همه هنرجویان این هنرستان بهبود کیفیت زندگی برای همه ایرانیان را خواستار شد.
 
 اظهارات شهردار منطقه 8 همچنین بهمن نوری شهردار منطقه در این مراسم با تشکر از حضور احمد مسجد جامعی در این منطقه گفت: بسیار خرسندم که ما امروز میزبان یکی از مفاخر فرهنگی این دوران هستیم که در جهت تببین مواریث فرهنگی این سرزمین تلاش های وافری داشته اند. 
 
وی افزود: از اینکه این مجموعه را انتخاب کرده اید این موضوع را به فال نیک می گیرم و امیدوارم در سایه این تعامل شاهد اتفاقات خوب در این منطقه باشیم.
 
 این مدیر ارشد شهری خطاب به هنر جویان این هنرستان گفت: به عنوان یک پدر از شما می خواهم بخوانید، بخوانید و بخوانید تا بدانید و بمانید. گفتنی است این هنرستان در رشته های طراحی چهره، طراحی طلا و جواهر، گرافیک، تصویر سازی، نقشه کشی ساختمان و طراحی وب هنر جو دارد. بر اساس این گزارش در این مراسم از سحر السادات موسوی هنر آموز رتبه یک کشوری در رشته طراحی در جشنواره هنری هنرستان ها و هنر آموز وی فغانی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد و عضو شورای شهر به همراه شهردار منطقه، دانش آموختگان این هنرستان را با اهدا گل روانه کلاس کردند تا یک روز تحصیلی را آغاز کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: