جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397     
چرا همه از یک سیستم ایمیل راضی نیستند

 
سیناپرس: ایمیل یا پست الکترونیکی توانسته است تا انسان را به یک ماهیت کاملا جدید و ویژه درزمینهٔ تجارت مجهز سازد. انسان‌ها با استفاده از پست الکترونیکی، سرعت ارتباطات خود را به‌شدت افزایش داده‌اند و این امر تنها به‌سرعت محدود نیست و دامنه ارتباطات نیز به همین نسبت رشد داشته است. بااین‌وجود شاهد نسخه‌های مختلفی از نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل هستیم که هر گروهی از کاربران یکی از آن‌ها را می‌پسندند.
 
ازنظر علمی دلیل این امر به نوع شخصیت افراد بازمی‌گردد. انسان‌ها به‌صورت کلی دودسته هستند، کسانی که دوست دارند تا همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشند و یا کسانی که می‌خواهند پیرامونشان پر باشد از رخداد و اتفاق؛ همین امر نیز موجب می‌شود که دو رویکرد متفاوت نسبت به ایمیل به وجود بیاید.
 
 
دسته نخست یعنی کسانی که می‌خواهند بر روی همه‌چیز کنترل کامل داشته باشند، معمولا دارای عادت خاصی به نام 0 ایمیل خوانده نشده هستند. این افراد دوست ندارند تا چیزی از کنترلشان خارج باشد و به همین دلیل نیز تمامی نامه‌های الکترونیکی دریافتی را به‌سرعت بررسی می‌کنند. در ادامه نیز با حذف موارد غیرضروری (از دیدگاه خودشان) محیط پست الکترونیکی خود را بهینه‌سازی کرده و به حس آسودگی می‌رسند.
 
 
بااین‌وجود گروه دوم شرایطی کاملا متفاوت دارند. آن‌ها دوست دارند که صندوق دریافتی پست الکترونیکی‌شان پر باشد از نامه‌های باز نشده. گاهی تعداد ارقام این عدد، هیجان را برای آن‌ها افزایش می‌دهد و به همین دلیل نیز حتی پس از خواندن برخی از ای‌میل‌ها، آن‌ها را به‌عنوان موارد خوانده نشده علامت می‌گذارند.
 
 
البته دسته سومی نیز وجود دارند که رویکردی مشابه دسته دوم رادارند ولی دلیل این امر، آرامش ذهنی نیست بلکه این افراد کاربری‌های بسیار محدودتری از پست الکترونیکی دارند و به همین دلیل نیز استفاده آن‌ها به‌قدری محدود است که ایمیل‌ها تلنبار می‌شوند و شاید هیچ‌گاه وقت بررسی تک‌تک آن‌ها را نداشته باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: