جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 فروردين 1397     
شراکت با خودروسازی های قدر دنیا ایرادی ندارد به شرط اینکه دانش فنی را هم منتقل نماید

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت : صنعت خودرو یکی از صنایعی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم از محصولات آن استفاده می کنند ولی نگاهی که در حال حاضر در فضای جامعه نسبت به خودروهای ایرانی وجود دارد متاسفانه نگاه کاملا منفی است و این خودروها از نظر کیفیت و راحتی توان رقابت با خودروهای خارجی را ندارند .

 
پورمختار گفت : این ایراد صنعت خودرو متعلق به امروز و دیروز نیست و در طول زمان ایجاد شده است و نیاز به اصلاح دارد و باید خیلی سریع این اصلاح اتفاق بیفتد.
 
وی در ادامه افزود : ما توانمندی های فکری زیادی در کشور داریم مانند دانشمندان و نخبگانی که در بنیاد نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری ثبت نام کرده و منتظر هستند تا از آنها استفاده شود ؛ واقعا نیازمند این هستیم تا خودروسازان ما به جای مونتاژ خودروهای فرانسوی و کره ای و ایجاد وابستگی بیشتر ، که نشان دهنده بی برنامگی دولت ها در صنعت خودرو طی سالیان است ، به سمت استفاده از این افراد حرکت نمایند.
 
وی خاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری در بازدیدی که از ایران خودرو داشتند توصیه های کارشناسانه ای ارائه نمودند که متاسفانه خودروسازان این موارد را به فراموشی سپردند و به سمت بومی سازی حرکت نکردند در نتیجه محصولاتی که در حال حاضر تولید می شود بر پایه محصولات خارجی است و حیف است که ما با سابقه و توانمندی خوبی که در صنعت خودرو داریم به این شکل صنعت خودروسازی را به دست خودمان تضعیف نماییم.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : شراکت با خودروسازی های معتبر دنیا ایرادی ندارد به شرط اینکه دانش فنی را نیز منتقل نماید اما متاسفانه در قرارداد رنو قرار بر انتقال تکنولوژی و دانش فنی نیست چنانچه گاها خودروهای خارجی که در کشور تولید می شود زیر نظر کارشناسان همان کشورها ساخته می شوند و این بدان معنا است که ما کارگر آنها هستیم ، آنها ناظر هستند ، تکنولوژی را می آورند بدون اینکه انتقال دهند و این ظلم به صنعت خودرو و کشور است.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث تحقیق و پژوهش خاطر نشان کرد : در صنعت خودرو لزوما باید تحقیق و پژوهش بیش از آنچه که در حال حاضر وجود دارد تقویت شود و خودروسازان در این زمینه باید هزینه نمایند.
 
وی در خصوص اهمیت سرمایه گذاری روی بحث تحقیق و پژوهش گفت : حسن خودروسازی های خارجی این است که یک مرکز علمی دارند و دانشمندان را دعوت به همکاری می نمایند و به کار آنها و نتایج آن اهمیت می دهند.
 
پورمختار در پایان گفت : در کشور ما افرادی هستند که با هزینه خودشان تحقیق می کنند و حاضر هستند که نتایج آن را در اختیار خودروسازان قرار دهند ولی خودروسازان حاضر نیستند از این تحقیقات استفاده نمایند تفاوت ما با خودروسازان برتر دنیا این است و چنانچه این فرهنگ عوض شود و منفعت طلبی ها کنار برود حتما ما شاهد جهش بسیار اساسی نه تنها در صنعت خودرو که در اکثر صنعت ها خواهیم بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: