به گزارش گروه پارلمان به شهر تهرانی نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است : تنها صنعتی که در این سالها مورد حمایت واقعی دولت و مجلس قرار گرفته خودروسازی است به طوری که امروز خودروهای داخلی نقش پررنگ تری را در میان مصرف کنندگان سایر کالای ایرانی دارند.
عبدالله رضیان اظهار داشت : البته خودروسازان برای استفاده بیشتر از تولیدات داخلی در کشور باید حرکت های جدی تر در این راستا داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی تولیدات در خودروسازی کشور تصریح کرد : از سالهای گذشته تاکنون موضوع استفاده از خودرو و سایر تولیدات داخلی در دستور مجلس و دولت قرار داشته و در این راستا تا کنون حمایت های جدی نیز صورت گرفته است و امروز این صنایع تولیدی و خودروسازی هستند که باید کیفیت تولیدات را ارتقاء بخشیده و شرایط تولید را اصلاح نمایند.
وی با اشاره به اینکه این جریان باید در سایر کالاهای داخلی نیز دنبال شود ، تصریح کرد : در صورتی که بخواهیم مصرف کننده داخلی را به سمت کالاهای داخلی سوق پیدا کند باید فضایی فراهم شود که قیمت ها متعادل و مناسب و کیفیت ها ارتقاء پیدا کند .
وی با توجه به امار قابل توجه گلایه مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی ، افزود : هر چند امار نارضایتی مصرف کنندگان از خودروهای داخلی کم نبوده ، اما در همین مدت در راستای جلب رضایت مصرف کنندگان اقداماتی از سوی شرکتها صورت گرفته که بخشی از آن بواسطه قراردادهای جدیدی که منعقد شده ، در آینده بروز و ظهور خواهد کرد.
نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : البته به جهت اشتغالزایی که در صنعت خودرو وجود دارد در این سالها نوع حمایت ها از خودروسازی خاص تر بوده در حالی که شرکتها کمتر در این زمینه انصاف را در حق مصرف کنندگان رعایت کرده اند.
به گفته رضیان شرکتها همزمان با حمایت هایی که در صنعت خودرو وجود دارد باید استانداردها را پذیرفته و بر اساس استانداردهای جهانی تولید نمایند.
وی تاکید کرد : باید خودروسازان در مسیر کیفی سازی گام های محکم تری بردارند تا شرایط تولید و بازار خرید خودروهای داخلی رونق بیشتری یافته و شعار حمایت از کالای ایرانی در صنعت خودرو بواقع محقق شود.
وی در ادامه بر لزوم اصلاح هزینه تولید در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: امروز شرکتهای خودروسازی هزینه های سربار زیادی دارند که تا آنها را حذف نکنند و مدیریت هزینه ای در این شرکت ها اصلاح نشود شرایط غیر رقابتی و قیمت بالای خودروهای داخلی را شاهد خواهیم بود و ادامه این روند مانع ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو خواهد شد.
وی تصریح کرد : امروز وجود تعرفه ها تا حدود زیاد موجب حمایت از صنعت خودرو داخل شده است و چنانچه روزی تعرفه ای وجود نداشته باشد بی شک خودروسازی ایران تحمل چنین شرایطی را نداشته و یقینا وضعیت نابسامانی را خواهد یافت.