کسب موفقیت های بین المللی ایران خودرو در سایه تدبیر هوشمندانه و ثبات مدیریت
به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : از جمله خودروسازانی که پس از برجام توانست گامهای موثری را در توسعه همکاری های بین المللی و سرمایهگذاری مشترک با خارجیها را بردارد، شرکت ایران خودرو است.
ولی ملکی با اشاره به عملکرد خوب ایران خودرو در حوزه همکاری های بین المللی اظهار داشت : با وجود اینکه پیش از پذیرش برجام مراودات بین المللی در شرکتهای خودروساز به پایین تر سطح رسیده بود اما در همین شرایط ، ایران خودرو در راستای حفظ جریان تولید و گسترش همکاری های بین المللی فعالیت های خوبی را داشت.
وی تصریح کرد : خوشبختانه پس از برجام بسیاری از شرکتهای معتبر بین المللی مثل بنز آلمان و پژو فرانسه که تا قبل از آن همکاری های خوبی را با ایران خودرو داشته اما به جهت فشارهای سیاسی رها کرده بودند ، با پذیرش برجام نسبت به همکاری مجدد با این ایران تلاش کردند و امروز محکم بر تعهداتشان پایبند هستند .
وی بخشی مهمی از عملکرد موفق ایران خودرو در حوزه تولید و توسعه همکاری های بین المللی را ناشی از ثبات مدیریت در این شرکت دانست و گفت : بی تردید تدبیر هوشمندانه و ثبات مدیریت در ایران خودرو منجربه انعقاد قراردادهای خوب بینالمللی شده است چنانچه در دو سه سال اخیر جریان همکاری ها روند منطقی تری یافته و به درستی منافع شرکتها لحاظ می شود.
وی در ادامه به نقش همايش های بين المللي بر جریان توسعه همکاری ها در صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت : برگزاری همایش های بین المللی فضايي را فراهم مي كند تا خودروسازان ضمن معرفی و آشنايي با توان فني و مهندسي یکدیگر ، نسبت به توسعه همكاری ها برنامهريزی نمایند.
این عضو مجلس دهم در ادامه با توجه به جریان تنوع محصول و افزایش سبد تولیدات ایران خودرو گفت : بی شک گسترش تحقیق و توسعه و استفاده از توان طراحی شرکتهای بین المللی است که منجر به تنوع و توسعه طراحی در این شرکت گردیده و قطعا تداوم این مسیر باعث افزایش محصولات مشترك با خودروسازان جهانی خواهد شد.
ملکی همچنین با تاکید بر اینکه امروز خودروسازان باید نگاهشان به بازارهای جهانی باشد ، افزود : با توسعه و تنوع محصول، ضمن اینکه توجه بیشتری به سلیقه مشتریان داخلی می شود بلکه شرکتهای خودروساز بازارهای جدیدی را در دنیا پیدا خواهند کرد.
وی همچنین یکی از نقاط ضعف صنعت خودرو ایران ، فعالیت نزدیک به 42 شرکتهای خودروساز عنوان کرد و گفت : باید سیاست های خودرویی کشور توسط وزارت صنعت و معدن به درستی ترسیم شود .
وی افزود : امروز لازم است دو تا سه برند خودرویی در قالب جوینت ونچر و همکاری مشترک در کشور فعالیت نمایند تا ضمن تقویت این شرکتها بتوان در اسکیل جهانی نیز تولید نمود.