جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 دی 1396     
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا
امسال شاهد آبگرفتگی معابر پایتخت نخواهیم بود

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با توجه به سرپوشیده شدن جوی‌های پایتخت و کم بودن بارندگی، به صورت طبیعی نباید شاهد آبگرفتگی معابر و جوی‌ها باشیم، با این حال اقدامات لازم به منظور جلوگیری از آبگرفتگی جوی ها و معابر در حال انجام است تا در صورت بارش باران آمادگی لازم را داشته باشیم.

 زهرا صدراعظم نوری در خصوص آمادگی نهرها و معابر پایتخت به هنگام بارندگی گفت: یکی از اقداماتی که همیشه مدیریت شهری انجام می دهد این است که قبل از شروع فصل زمستان و فصلی که در آن بارندگی است، نهرها را لایروبی می‌کند و به نوعی مسیرهای جمع آوری آب های سطح شهر را پاک سازی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام به عنوان یکی از رویه های شهرداری تهران بوده و حتی در ابتدای سال نیز قراردادهایی که با پیمانکاران بسته می‌شود، مبتنی بر پاکسازی و شست وشوی نهرها و جوی ها است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب و مثبت شهرداری پوشاندن نهرها و جوی‌های سطح معابر بود، اذعان داشت: در گذشته به دلیل رو باز بودن نهرها و جوی‌های آب پایتخت، ریختن زباله و رعایت نشدن اصول بهداشتی مسببب گرفتگی جوی‌ها بودند و علاوه بر آن به محیط زیست آسیب جدی می‌زدند.

 صدراعظم نوری، با تاکید بر اینکه اکنون در شرایطی هستیم که بارش‌ها شدت ندارد، گفت: بارش‌های پایتخت گسترده نیست که آبگرفتگی وسیع را به دنبال داشته باشد، اما به هرحال این تمهیدات فراهم شده است، به گونه‌ای که لایروبی ها انجام می‌گیرد و شست و شوی نهرها نیز در دستور کار قرار دارد، در نتیجه به صورت طبیعی نباید شاهد آبگرفتگی معابر و جوی‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: حوزه‌های عمرانی نیز نقاطی که می‌تواند دچار آبگرفتگی شود را شناسایی کرده و در برنامه اصلاحی، ایرادات آن را رفع می‌کنند و موانعی که باعث آب گرفتگی می‌شود را برطرف می‌کند تا در زمان بارش جدید، آبگرفتگی در نهرها و جوی‌ها رخ ندهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: