جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 دی 1396     
سخنگوی شورای شهر هشدار داد
فضای باز پادگان های قلعه مرغی و 06 به مجموعه ای از برج ها تبدیل نشود

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز ؛سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت مراقبت ویژه از فضاهایی همچون پادگان قلعه مرغی و صفر شش گفت: باید مراقب باشیم این فضاها بر اساس تسامح های احتمالی تبدیل به جایی مانند بوستان مادر نشود که به جای فضای باز شهری، تبدیل به مجموعه ای از برج ها شده است.

 

 علی اعطا پس از ارائه گزارش مديريت بحران از سوی شهردار تهران اظهار کرد: آقای نجفى گزارش خوب و دقیقی ارايه كردند، اما نکته اول اینکه نقشه های تدقیق شده پهنه های گسلى، در سال 95 ابلاغ شده است و به هر حال تعداد زیادی از ساختمان روی این پهنه ها وجود دارند که تعداد زیادی ساختمان بلندمرتبه نیز در آن هست.

وی با بیان اینکه لازم است هرچه سریع تر کاربری های دارای اهمیت بالا را به تدریج جابه جا کنیم، خاطرنشان کرد: باید مراقبت ویژه داشته باشیم تا تدریجاً وضعیت این گسل ها و حریم آن ها به وضعیت استاندارد و ضوابط نزدیک شود.

سخنگوی شورای شهر تهران، نکته دوم را بحث فضاهای باز شهری دانست و افزود: شهردار تهران در صحبت هایش به طراحی شهرک اسکان موقت اشاره کرد، قصد من هدایت توجهات به فضاهایی مانند پادگان قلعه مرغی (بوستان ولایت) یا پادگان صفر شش در شهر است و باید از فضاها مراقبت ویژه داشته باشیم.

اعطا گفت: این فضاها بر اساس تسامح های احتمالی تبدیل به جایی مانند بوستان مادر نشود که به جای فضای باز شهری، تبدیل به مجموعه ای از برج ها شده است.

وی با بیان اینکه مساله کیفیت ساخت و ساز نیز حائز اهمیت است، اذعان داشت: در این حوزه دستگاه ها و نهادهای مختلفی مانند وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهردارى درگیر هستند. اما ساختمان های ما متاسفانه به لحاظ فنی، بی کیفیت ساخته می شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: از جمله مواردی که مشخصاً به شهردارى مربوط است، مقاومت شدید شهردارى در دوره قبل در برابر استفاده از مجری ذیصلاح (در ساختمان های کوچک مقیاس) است که در مقررات ملى ساختمان، لازم الاجرا است.

اعطا تاکید کرد: از سوی دیگر، در مواردی حضور مهندسان به عنوان طراح و ناظر و مجری، تبدیل به یک امر صوری شده، اما موضوع مهم این است که ما باید قانون را اجرا کرده و مشکلاتش را برطرف کنیم.

 

به گفته وی، به نظر می رسد مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا در دوره پنجم در این رابطه تجدید نظر کند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: