جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 دی 1396     
مسجد جامعی خبر داد
وجود 2300 مکان امن برای پایتخت نشینان در زمان زلزله

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو شورای شهر تهران در بازدید از ستاد مدیریت بحران شهر تهران از وجود دو هزار و 300 مکان امن در شهر تهران در زمان بروز زلزله برای مردم خبر داد و گفت: این مکان‌ها باید به شهروندان معرفی شوند.

 احمد مسجدجامعی در بازدید از مراکز درگیر با زلزله در ستاد مرکزی مدیریت بحران و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: دو هزار و 300 مکان امن در شهر تهران برای مردم وجود دارد اما هیچ کدام از مردم این مکان‌ها را نمی‌شناسند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه منسجم و هماهنگی برای مدیریت بحران در تهران وجود ندارد، عنوان کرد: در یک لرزه بسیار کم شرایط کاملا به حالت اضطراری تبدیل شد و این یعنی دستگاه‌های اجرایی باید آماده‌تر‌ باشند.

استقرار 6 پایگاه اقماری هلال احمر در اطراف تهران

 احمد مسجد جامعی و علی اعطا از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در برنامه تهران گردی خود صبح امروز از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بازدید کرد.

بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه خبرنگاران از آشیانه هلیکوپترهای امدادی، انبارهای تجهیزات، اقلام امدادی، مرکز لجستیک تجهیزات سازمان نجات بازدید کردند.

در ادامه این بازدید، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه هدایت هماهنگی برنامه ریزی و پشتیبانی امداد و نجات سراسر کشور در جمعیت هلال احمر در این مرکز صورت می‌گیرد، گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۳۵۰ هزار مترمربع انبار و ۵۵۰ سوله امدادی در سطح کشور دارد.

وی افزود: همچنین جمعیت هلال احمر کشور ۴۵۸ پایگاه امداد و نجات بین شهری، ۵۹ پایگاه کوهستان و ۲۱ پایگاه ساحلی به همراه ۶۰ هزار داوطلب امدادگر در سطح کشور دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به مطالعات جایگاه اظهار کرد: مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران برعهده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران است و پایگاه های درون شهری و برون شهری جمعیت هلال احمر با ۶ پایگاه اقماری در اطراف تهران نیز پتانسیل مناسبی پاسخگویی برای حوادث تهران را دارد.

پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه بین هلال احمر و شهرداری تهران

در ادامه احمد مسجد جامعی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ارگان بی سر و صدا و تاثیرگذاری است، اظهار کرد: با توجه به مسائل مطرح شده در مورد لزوم توسعه آموزش همگانی و توجه به ساختار محله ای، در این حوزه، جمعیت هلال احمر با سازمان جوانان خود از لحاظ تجربه ساختاری مناسب برای این امر است.

وی عنوان کرد: براساس پیش بینی مطالعات جایکا یک میلیون نفر در زلزله تهران نیاز به خدمات مددکاری خواهند داشت.

این عضو شورای شهر تهران افزود: جمعیت هلال احمر در هنگام وقوع بحران در تهران وظیفه اسکان اضطراری و پاسخگویی به نیازهای اولیه را دارد و در واقع پاسخگوی جستجو و نجات و تهیه اقلام مورد نیاز اولیه اولیه بر عهده این جمعیت قرار داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به پایگاه بحران تهران، ‌گفت: پیشنهاد می کنیم با انعقاد تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر و شهرداری تهران بخشی از تجهیزات مورد نیاز این پایگاه ها توسط جمعیت هلال احمر تامین شود.

شاهین فتحی در ادامه با اعلام آمادگی هلال احمر، برای تحقیق همکاری با شهرداری تهران خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد در قالب این تفاهم نامه تجهیزات مورد نیاز پایگاه های بحران تهران را تامین کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: