جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 آذر 1396     
به اتفاق آراء
محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس اجلاس مجمع مشورتی دوره پنجم انتخاب شد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛به اتفاق آراء محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس اجلاس مجمع مشورتی دوره پنجم انتخاب شد.

 

دقایقی پیش پنجاه و نهمین اجلاس مجمع مشورتی (اولین اجلاس در دوره پنجم) با حضور روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان های تهران، مشهد، قم، اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، تبریز، سمنان، اراک، قزوین، شهرکرد، زاهدان، خرم آباد، سنندج، ایلام، بندرعباس، کرمانشاه، رشت، یاسوج، بجنورد، ارومیه، زنجان، ساری، گلستان، اردبیل، بوشهر، بیرجند، گرگان، همدان و یزد در صحن شورای شهر تهران آغاز شد.

در ابتدای این جلسه محمد فرشاد از کرمان به عنوان رئیس سنی و مسعود مدینه از ساری به عنوان جوانترین عضو حاضر، ریاست و اداره این اجلاس را برعهده گرفتند.

 محسن هاشمی در ابتدای این جلسه ضمن خوش‌آمد گویی به اعضا، میلاد پیامبر اکرم و آغاز ولایت ولیعصر (عج) را گرامی داشت و گفت: مناسب است که به اهداف و رسالت های بسیج و چشم انداز مطلوب آن در جامعه توجه كنيم، چراکهتشكيل بسيج مستضعفان، قبل از حمله ناجوانمردانه حكومت بعثی عراق به ايران بود و عمق دورانديشی و آينده نگری امام خمينی(ره) را نشان داد، گرچه با پايان جنگ تحميلی ابعاد ديگري از حكمت تشكيل اين سازمان مردمي مشخص شد و دامنه خدمت رسانی بسيج به حوزه های ديگر نيازمندی جامعه همچون سلامت، سازندگی، امداد و آموزش نيز رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: این اجلاس فعالیت خود را از سال 82 آغاز کرده است و حدود 58 اجلاس تاکنون تشکیل شده است که در این راستا 150 پیشنهاد مشخص به شورای عالی استان‌ها، مجلس و دولت ارائه کرده است و این در حالی است که با تفاهمات انجام شده تأثیر به سزایی در تصمیم‌گیری‌های شورای شهر تهران داشته‌‌اند. همین طور نقش مؤثری در ارتقا جایگاه‌های شوراهای اسلامی کشور برعهده گرفته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در هر صد روز در یکی از استان‌های کشور جلسه مجمع مشورتی تشکیل شده و به عنوان مثال کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری، بررسی‌های لازم را انجام می دهند تا در نتیجه بیانیه پایانی و تفاهم‌نامه با ارگان‌های مرتبط داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در ابتدا هیأت رئیسه سنی و پس از آن هیأت رئیسه اصلی انتخاب می‌شود، گفت: پس از انتخابات، موضوعات و مشکلات استان‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اولویت همیشه ما خدمت‌رسانی به شهروندان است که جزو وظایف شوراهای شهر نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید در این شوراها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که با اولویت و صیانت از فرهنگ دینی و ملی ما است، درنظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران بحث دیگر را سلامت شهروندان دانست و گفت: موضوع سلامت شهروندان بسیار حائز اهمیت است و ورزش همگانی باید در راستای سلامت شهروندان در اولویت قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه باید از گسترش بی‌رویه شهرها جلوگیری شود، عنوان کرد: در شهرسازی، تاب‌آوری و زلزله باید مورد بررسی قرار گیرد و در بافت‌های فرسوده با توجه به نوسازی این بافت‌ها، تاب‌آوری را افزایش دهیم.

وی افزود: در شورای پنجم بافت فرسوده را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم در تمامی شهرها مدنظر قرار گیرد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهرها معضل اصلی است و به نظر می‌رسد آلودگی هوا و ترافیک و رفع آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در شهرها بسیار با اهمیت است، گفت: باید شهرهای ما هوشمندسازی شوند، موضوع اصلی در شهرها درآمد پایداری است که با کمک دولت و مجلس و همین طور تلاش مدیریت شهری محقق می‌شود. در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران فعالیت خوبی در این خصوص شکل گرفته است و کدگذاری آن توسط ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ارائه خواهد شد.  

هاشمی رفسنجانی در ادامه یکی از مشکلات اساسی را مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: به دلیل ندانم‌کاری و کج‌اندیشی بخش عمده‌ای از اعتبار شهرها را از دست خواهیم داد که در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 24 مورد از وظایف دولت برای کوچک شدن باید به شوراها انتقال پیدا کند، که این مهم نیز تا کنون محقق نشده است، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش باید با دولت مذاکره شود.

وی در پایان خواستار شد: به موضوع مدیریت شهری یکپارچه، توجه بیشتری شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: