جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 آذر 1396     
امانی: هر 24 ساعت 12 نفر در تهران جان خود بر اثر آلودگی هوا از دست می‌دهند

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛اعضای شورای شهر بعد از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انتقادات و پیشنهاداتی را ارایه کردند.

 

سید حسن رسولی پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شورا گفت: به موضوع حمل و نقل بار و کالای شهری به عنوان یکی از سرفصل های مهم شهری بپردازید. به نظر می رسد این حوزه بی صاحب است.

در ادامه زهرا صدراعظم نورى خطاب به پور سيد آقايى معاون حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران در صحن شورا گفت: بهتر بود گزارش حوزه حمل و نقل كمى تر بود و به راهبردها می‌پرداخت تا اينكه مسائل به صورت كيفى مطرح شود.

وی افزود: در طرح جامع حمل و نقل اصول توسعه انسان محور است و توسعه پايدار را مد نظر دارد از اين رو به زيرساخت هاي طبيعت محور تاكيد دارد. توضیح دهید برنامه شما براى پيشبرد اين هدف چيست.

 صدراعظم نوری افزود: در مورد ارتقا و نهادينه سازي فرهنگ ترافيك آموزه ها ضعيف است و ما نتوانسته ايم جلب مشاركت مردمي داشته باشيم. معاونت حمل و نقل چه برنامه اي براى افزايش آموزش ها در نظر دارد؟

این عضو شورای شهر تهران گفت: 40 درصد آلودگى تهران ناشى از اتوبوس ها و خودروهاي سنگين ديزلي است. آيا براى استفاده از فيلتر دوده در اتوبوس هاى شركت واحد برنامه ريزى شده است؟

وی در سوال دیگری خطاب به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران عنوان کرد: مسير دوچرخه سواری در سطح شهر تهران اكنون 220 كيلومتر است كه بايد به 900 كيلومتر برسد، همچنين تعداد خانه هاي دوچرخه بايد از 145 خانه كنونى به 545 خانه برسد. آيا در اين موارد در معاونت حمل و نقل برنامه ريزى صورت گرفته است؟

اعطا: در طرح جامع و تفصیلی اجازه ساخت طبقات بالا در برخی پهنه ها داده شده است

در ادامه سوالات اعضای شورای شهر تهران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به گزارش ترافیکی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از مواردی که در بروز ترافیک عنوان شده صدور پروانه های بزرگ مقیاس بدون در نظر گرفتن تاثیرات ترافیکی است.

وی افزود: در طرح جامع و طرح تفصیلی نیز اجازه های ساخت طبقات بالا در برخی پهنه ها داده شده است که نمونه آن در خیابان ولی عصر است.  طرح جامع و  تفصیلی در برخی از محورهای شهری اگر تحقق یابد، اثرات مخربی بر ترافیک دارد.

 امانی: ممنوعیت عبور و مرور خودروها و موتورهای گازوئیلی و کالبیراتوری

شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر تهران بعد از اظهارات پورسیدآقایی گفت: هر 24 ساعت 12 نفر در تهران جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: در برنامه دوم شهرداری موظف بود بر روی 8 هزار اتوبوس فیلتر دودی نصب کند اما حالا تنها روی 50 دستگاه اتوبوس نصب شده است.

امانی خاطر نشان کرد: در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کالبیراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور ایجاد شود.

سالاری: ناهنجاری‌های تمام عیاری در حوزه حمل‌ و نقل داریم

محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر پس از شنیدن گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ناهنجاری‌های تمام عیاری در حوزه حمل‌ و نقل داریم که بخشی از این مشکل ناشی از مسائل حقوقی و قانونی، بخشی مربوط به مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به تعاملات با سایر بخش‌هاست. 

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار افکار عمومی و شورای شهر این است که شهرداری برنامه عملیاتی خود را ارائه کند و بگوید نقشه 4 سال آتی چیست و به کجا می‌رسد.

 علیخانی: تاکنون یک ریال از بدهی های دولت واریز نشده است

محمد علیخانی در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس بند یک مصوبه شورای عالی ترافیک مصوب 15 دی ماه سال 95 مقرر شده بود در موضوع حمل و نقل بازنگری صورت گیرد و سوال بنده این است که آیا این بازنگری در حمل و نقل جامع صورت گرفته است یا خیر.

وی با بیان اینکه آخرین مطالعات درباره حمل و نقل مربوط به سال 83 است و هم اکنون 13 سال از آن می‌گذرد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع آمار و ارقام دقیقی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد و معمولا اقداماتی که انجام می‌شود با خطا صورت می‌گیرد.

علیخانی افزود: حضور آقای نجفی در دولت برای ما نیز موجب خرسندی بود و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی بین شهرداری و دولت بیشتر شود، اما این گونه نشد و در خبرها می‌شنویم که تأمین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود می‌کند؛ این در حالی است که تأمین اجتماعی با قالیباف توافق می‌کند ولی با نجفی توافق نمی‌کند و حساب های شهرداری این دوره را میبندد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: عدم واریز بدهی‌های دولت یکی دیگر از مواردی بود که تاکنون یک ریال از آن نیز پرداخت نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود اشکالات خط 7 مترو تهران برطرف شود و این خط به حق تعطیل شده و معاون شهردار توضیح دهد که چه اقداماتی برای این خط صورت گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: