جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
اتوبوس های پایتخت به سیستم گویا مجهز می شوند

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که تبدیل شهر تهران به «شهر انسان محور» از جمله توجه ویژه به «حمل و نقل انسان محور» در رأس برنامه های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: بر این اساس، فعالیت‏های خود را با تمرکز بر توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی و در راستای ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از وسایل نقلیه عمومی متمرکز نموده ایم.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به تدبیر شهردار محترم تهران مبنی بر اجرای طرح ارتقای فرهنگ ترافیک در پایتخت و به منظور نظم بخشی به عبور و مرور، در نخستین گام، کار ساماندهی سخت افزاری و اصلاح زیرساخت‏های ترافیکی از جمله خط کشی های معابر را آغاز کرده ایم.

وی با اعلام این که این اقدامات در گام نخست در دو منطقه تهران آغاز شده، تأکید کرد: در حال حاضر شهرداری های 20 منطقه دیگر تهران نیز در حال ساماندهی سخت افزاری و اصلاح زیرساختی ترافیک در مناطق خود هستند و به این ترتیب هر 22 منطقه تا پایان سال جاری، نسبت به رفع نقایص ترافیکی و مناسب سازی معابر مناطق خود اقدام می کنند.

عابران در گذرگاه پیاده نیز امنیت ندارند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برخی بی انضباطی ها در رفتارهای رانندگی، ریشه در فرهنگ ترافیک دارد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورها حتی اگر گذرگاه عبور پیاده نیز وجود نداشته باشد، رانندگان به محض رؤیت عابر، متوقف می-شوند و پس از عبور وی به حرکت ادامه می دهند، در صورتی که در کشور ما عابران حتی در گذرگاه عبور پیاده نیز برای تردد ایمنی ندارند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که بسیاری از تصادفات رانندگی، بر اثر استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان ایجاد می‏شود، تصریح کرد: رانندگانی که هنگام رانندگی حتی به وسیله هندزفری مشغول مکالمه با تلفن همراه هستند، عملکردی به مراتب خطرناک‏تر از افرادی دارند که از هشیاری لازم برخوردار نیستند و جان خود و جان دیگران را به خطر می اندازند.

وی با تأکید بر این که با توسعه نرم افزاری و سخت افزاری، در صدد هستیم تا ناوگان اتوبوسرانی را به گونه ای که مردم بتوانند به راحتی برنامه سفرهای درون شهری خود را با زمان حرکت اتوبوس های شهر تنظیم کنند توسعه دهیم، اضافه کرد: احداث و راه‏اندازی خطوط بی‏آرتی، شکل جدیدی از خدمات ناوگان اتوبوسرانی را ارائه کرد و باعث نظم بخشی به خطوط اتوبوسرانی شد.

رنگ بندی اتوبوس ها سواد بصری را افزایش داده است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که رنگ بندی اتوبوس های شهری با هدف تسهیل در شناسایی مسیرها برای شهروندان و به منظور خدمات دهی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان انجام شده، اظهار کرد: بر این مبنا، برای اتوبوس های هر یک از خطوط، نوارهایی با رنگ خاص در نظر گرفته شده تا به این ترتیب، علاوه بر زیبایی ظاهری، ارتباط بین این خطوط با یکدیگر و همچنین با خطوط تندرو و حتی سایر مُدهای حمل و نقلی از جمله مترو با تکیه بر سواد بصری برای شهروندان مشخص شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که به منظور اطلاع رسانی به شهروندان و تسهیل در خدمات دهی به آن ها، نسبت به تهیه و نصب نقشه‏ های ویژه ای در ایستگاه های اتوبوس و داخل اتوبوس ها اقدام شده، تصریح کرد: در این نقشه ها با مجزا کردن هر خط از طریق رنگ جداگانه، ارتباط خطوط با یکدیگر با سایر ایستگاه ها و خطوط و دیگر مُدهای حمل و نقلی مشخص شده است.

وی با تأکید بر اقدامات ویژه در جهت فعال سازی سیستم گویای اعلام محل هر ایستگاه در اتوبوس های شهری، اضافه کرد: این اقدام از جمله الزامات مربوط به شهروندان نابینا محسوب می شود و در جهت رفاه حال نابینایان عزیز جهت پیاده‏سازی این سیستم در ناوگان اتوبوسرانی در تلاش هستیم.

اتوبوس ها در سرِ خط منتظر تکمیل صندلی نمی مانند

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم ساماندهی ایستگاه های اتوبوس به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های مبلمان شهری، اظهار کرد: نوسازی و بهسازی این ایستگاه ها به لحاظ گستردگی آن ها در همه نقاط شهر با بهره گیری از خلاقیت های هنری و زیبایی شناسانه، می تواند مکمل اقداماتی باشد که در جهت زیباسازی شهر انجام می شود.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس های شهری در خطوط اتوبوسرانی اجرایی شده، تصریح کرد: اکنون تمام خطوط به جدول زمان بندی مجهز شده اند و دیگر مانند گذشته، مبنای حرکت اتوبوس ها در سرِ خط، بر اساس پر بودن یا پر نبودن صندلی‏های آن نیست و هر اتوبوس بر مبنای برنامه زمان بندی و رأس ساعت مشخص، حرکت می کند و در سرِ خط منتظر تکمیل صندلی نمی ماند.

وی در پایان با تأکید بر گسترش طرح سرویس دهی شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی در افزایش ایمنی شهر و شهروندان، خاطرنشان کرد: اکنون تنها خطوط بی آر تی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند اما بر اساس مطالعات صورت گرفته، در برخی از خطوط اتوبوسرانی نیز برقراری سرویس دهی شبانه ضروری است که امیدواریم تا پایان سال جاری نسبت به توسعه این طرح که به ایمنی هر چه بیشتر تهران در ساعات شب کمک می کند، اقدام نماییم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: