جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 آبان 1396     
حذف سردر 3 سینما در منطقه 12
حذف تابلوی ملک شخصی از مصادیق تخلف نیست

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛صبح امروز خبری مبنی بر تخریب سردر سه سینمای تاریخی  مترو، شهرزاد و آزیتا واقع در خیابان لاله زار در فضای مجازی منتشر شد. بررسی های شهرنوشت نشان می دهد که این املاک متعلق به بخش خصوصی اند و مالکان بر اساس اختیار قانونی خود به این کار اقدام کرده اند. این موضوع به هیچ عنوان به معنای دخل و تصرف در املاک مذکور و تخریب آن ها  نیست.

 

بررسی ها نشان می دهد که حدود 3 ماه گذشته مالکین خصوصی املاک مذکور نسبت به برداشتن تابلوی سینماها اقدام کردند که این بخشی از اختیارات قانونی مالکان است و شهرداری تهران هم حق ورود به موضوعاتی از این دست را ندارد.

نکته مهم این است که پس از برداشتن تابلوها هیچ تابلوی جدید نصب نشده است که در این صورت مسئولان شهرداری منطقه به عنوان متولی امر به موضوع ورود پیدا کرده و با خاطیان برخورد می کردند.

حذف تابلوها از سردر سه سینمای قدیمی به هیچ عنوان به معنای دخل و تصرف در ملک یا تخریب آن ها نیست و مالکان نیز از اختیارات قانونی خود در این مورد عدول نکرده اند.

 محدوده لاله زار به عنوان بخشی از هویت تاریخی تهران به طور کامل تحت نظر و رصد سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری تهران بدون اجازه میراث حق جا به جا کردن حتی یک آجر و دخل و تصرف در هیچ یک از بخش ها را ندارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: