جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آبان 1396     
محمد سالاری
طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کلید می‌خورد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران خبر داد و گفت: در روزهای آینده طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران را خواهیم داشت که متاسفانه طی این سال‌های اخیر در این صندوق که متعلق به کارکنان شهرداری تهران است تصمیمات بسیار متخلفانه‌ای صورت گرفته است.

محمد سالاری  گفت: یکی از رویکردهای اساسی شهر تهران در اصل نگاه رو به آینده و اصلاح امور است، نه اینکه همه زمان شورای شهر تهران را در گرو شخم زدن صرف گذشته هدر دهیم.

  وی افزود: اگر گذشته را واکاوی کرده ایم و به تحقیق و تفحص پرداخته ایم، استراژی ما این است که بخش اندکی از وقتمان صرف این امور شود و می‌خواهیم به عنوان یک شناخت از واقعیت موجود برای اصلاح آینده بهره گیریم.

  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی با اتفاقی که افتاده و هر ۲۱ عضو شورا از یک طیف سیاسی هستند، توقع اصلاح میریت شهری را دارند، اذعان داشت: از آنجایی که شهردار به عنوان یکی از نخبگان ملی جامعه از همان طیف سیاسی است، با توجه به تعاملی که میان دولت و شهرداری ایجاد شده و شهردار عضو کابینه دولت شده است و گفت‌وگویی میان مجلس محلی و مجلس ملی صورت گرفته است و همه اصلاح طلب و همفکر ما هستند، باید بسیاری از مشکلات که خودمان نقاد آن بودیم را اصلاح کنیم.

 سالاری با بیان اینکه اگر ما و شهرداری در این دوره موفق نشویم شهروندان تهرانی هیچ عذر و بهانه ای را از ما نخواهند پذیرفت و ما را نخواهند بخشید، خاطرنشان کرد: ما و همکارانمان در شورای پنجم لایحه ای را در هفته های گذشته ارائه داده‌ایم و شهرداری را الزام کرده‌ایم که گزارش صد روزه‌ای از تمام حوزه های مالی، عمران، حمل و نقل، اجتماعی، بدهی‌ها، انتصابات، تغییر وضعیت‌ها و استخدام ها به شورای شهر تهران ارائه دهد‌.

 وی در ادامه تصریح کرد: پس از تحویل گزارش از شهرداری با یک شناخت کامل و جامع کنار شهرداری تهران اقدامات اصلاحی آینده را انجام خواهیم داد.

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بحث تحقیق و تفحص مدارک زمان احمدی نژاد نیز توضیحاتی را ارئه کرد و گفت: الان زمان این بحث ها گذشته و این موضوعی است که قوه قضائیه باید تشخیص دهد که آیا شورای شهر تهران و شهرداری به این موضوع ورود پیدا کنند یا خیر؛ اما مدارک و استناداتی که در گذشته به آن پرداخته شده نیز موجود است که د رصورت نیاز قطعا به بررسی این اسناد خواهیم پرداخت.

 سالاری با تاکید بر اینکه قصد شورای پنجم آن است که به عنوان یک نهاد مدنی فضا را به سمت اجتماعی شدن ببرند تا یک فضای سیاسی، اظهار کرد: شهردار تهران هم در زمان ارائه برنامه گفت که به هیچ عنوان سیاسی کاری نخواهیم داشت اما اگر ضرورت داشته باشد آن اسناد را بررسی خواهیم کرد و در خصوص میزان بدهی قالیباف تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم.

  وی از تحقیق و تفحص در روزنامه همشهری خبر داد و خاطر نشان کرد: در خصوص تحقیق و تفحصاتی در روزنامه همشهری به تصمیم گیری نهایی رسیده ایم، برگه هایی نیز امضا شده و به کمیسیون اجتماعی و هیئت رئیسه شورا ارجاع داده شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: