جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 آبان 1396     
کارگروهی برای آموزش رانندگی ایمن به دانش آموزان دوره ابتدایی تشکیل شد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاهد امضاء تفاهم نامه‌ای هستیم که هدف آن بهتر زیست کودکان سرزمینمان است هم اکنون ۷ میلیون دانش آموز و ۳۳۰ هزار معلم برای همکاری برای اجرای تفاهم نامه‌ رانندگی ایمن که میان وزارت آموزش و پرورش و کانون جهانگردی و اتومبیل رانی امضاء شده است، اعلام همکاری کرده اند.

 

رضوان حکیم زاده در مراسم امضاء تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و کانون اتومبیل رانی و جهانگردی افزود: طبق آمار‌ها سالانه هزاران کودک و معلم به علت ندانستن ایمنی رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و آموزش دانش آموزان در سنین پایین باعث می‌شود تا رفتار‌های صحیح رانندگی، مهارت‌های زندگی، مدارا و... در آن‌ها شکل گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه تا کنون آموزش‌های هدفمند در این باره ارائه نشده است.

همچنین در این مراسم مرتضی حاجی ­عضو هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیل رانی گفت: آمار تصادفات سالانه در کشورمان چندین برابر کشور‌های دیگر است و موضوع دلخراش این است که در این تصادفات هزاران کودک و نوجوان جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نقص در اتومبیل، جاده و رانندگی باعث بروز حوادث می‌شود افزود: بهره برداران از اتومبیل و جاده هستند که مشکلات در این دو عرصه را لمس می‌کنند و صدای مصرف کنندگان بلند نیست.

حاجی با تأکید بر اینکه شورای ایمنی سفر از نهاد‌های غیر دولتی و متخصصان و متعهدان در کانون جهانگردی تشکیل شده است گفت: این افراد شناختی کامل از حوزه راه و ترابری دارند و جمع بندی شورا این بود که اگر بر روی آموزش و فرهنگ سازی تمرکز کنیم.

وی افزود: این فعالیت‌ها نقص‌ها و مشکلات جاده‌ها و خودرو‌ها در کشورمان را نمی‌پو شاند، اما به کمک آن می‌توانیم از بروز حوادث تا حدود زیادی جلوگیری کنیم.

حاجی با بیان اینکه این مسئله در آموزش و پرورش همچون پلیس مدرسه و همیار پلیس مورد توجه بوده است گفت: قرار شده است با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی آموزش‌هایی در زمینه ایمنی سفر و مواردی از این دست ارائه شود.

وی ادامه داد: آموزش‌هایی که در دوران ابتدایی به دانش آموزان ارائه می‌شود در وجود آن‌ها نهادینه می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: