جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 مهر 1396     
از 15 تا 21 مهر انجام می شود:
گرامیداشت هفته ملی کودک در منطقه 20 با رنگ وبوی حسینی

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از برگزاری 200 برنامه ویژه هفته ملی کودک با محوریت تبیین فرهنگ عاشورا به کودکان و نوجوانان در این منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم، ویژه برنامه های اجتماعی و فرهنگی این هفته متناسب با مناسبت های مذهبی و با هدف انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های نهضت عاشورا و تعمیق باورهای دینی در بین کودکان و نوجوانان و با محوریت مساجد، مدارس، سراهای محله و مراکز فرهنگی این منطقه در حال اجراست.

‌مسلمی ملاقات با کودکانی که پدرانشان شهید مدافع حرم هستند را از برنامه‌های شاخص این منطقه عنوان کرد و افزود: اهداء هدیه به کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، آشنایی کودکان با پروژه های مدیریت شهری در سطح منطقه، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های فرزند پروری، برگزاری جلسات مشاوره روانشناسی مادر و کودک از دیگر برنامه‌های اجرایی در این منطقه است.

وی به تهیه و توزیع بسته آموزشی متناسب با ایام ماه محرم به تعداد 1000 بسته اشاره کرد و افزود : برگزاری اردوهای علمی و آموزشی،تئاتر و نمایش، مسابقات آموزشی، برنامه های ویژه کودکان توان یاب از جمله 200 برنامه تدارک دیده شده از سوی مدیریت شهری است که از 15 تا 21 مهر به اجرا می رسد.

مسلمی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری که در این ایام برگزار می‌شود یک فرصت تربیتی برای خانواده‌ها، کودکان و جامعه است، افزود: کسب تجربه دینی مقدمه هویت دینی است، که از این رو ویژه برنامه‌های مدیریت شهری در این ایام با رویکرد تجربه دینی کودکان به اجرا در می‌آید تا زمینه‌ای برای شکل‌گیری هویت دینی در این قشر شود.

 وی حادثه عاشورا را یک حماسه خانوادگی برشمرد و افزود: توجه به مقوله خانواده از جمله جهت‌گیری‌های اصلی شهرداری تهران در حوزه توسعه اجتماعی است و موضوع کودکان و نوجوانان و آموزش به عنوان هسته اصلی آن در نظرگرفته می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در خاتمه هدف از اجرای این ویژه برنامه‌ها را ارتقاء سطح آگاهی کودکان در زمینه سیره زندگی امام حسین(ع)، آموزش و ترویج مهارت‌های فرزندپروری برای خانواده‌ها در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش ظرفیت اجرایی و مشارکت بین بخشی و فرابخشی برای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و ارتقاء سطح آگاهی و دانش زیست محیطی کودکان ویژه این ایام و مراسم‌های سوگواری عنوان کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: