جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 مهر 1396     
رییس شورای شهر تهران:
۴ هزار هکتار از باغات پایتخت تخریب شده است

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس شورای شهر تهران با ابراز نارضایتی از اینکه شهرداری در سال های گذشته به دنبال درامد پر سرعت بوده، به همین دلیل از نوسازی بافت فرسوده غافل شده است، تصریح کرد: متاسفانه بارگذاری در بافت فرسوده منجر به شکل گیری معضلاتی از جهت امنیتی، زلزله و محیط زیستی کرده است. به طوری که امروز ۴ هزار هکتار از باغات شهر تهران تخریب شده است.

 

محسن هاشمی در ابتدای دهمین جلسه علنی شورا با بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه ساخت و سازها در زمین های مناسب از نظر برق و اب و گاز انجام نشده و به جای ان ساخت و سازها برای اینکه به درامد زودرس برسند به سمت بارگذاری باغات شهر رفته اند، افزود: در زمینه تخریب باغات به جای نوسازی بافت فرسوده صحبت از ۴ هزار هکتار از باغات تهران است که از بین رفته اند در حالیکه نباید چنین می بود.

هاشمی با یادآوری اینکه مصوبات و تسهیلاتی که در اختیار تخریب باغات در دوره مدیریت قبلی وجود داشته بسیار بیشتر از تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده بوده است، بیان کرد: متاسفانه سرمایه های شهر به سمت نوسازی ها گسیل نیافته اند و بیشتر شاهد تخریب ها بودیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: نوسازی ساختمان های ناپایدار در کوچه های غیرقابل نفوذ هم در برنامه های شورای پنجم قرار دارد و هم دستور کار و برنامه های شهردار تهران. از همین رو امیدواریم در این زمینه هم شاهد درامدزایی در شهر باشیم  و هم اینکه بتوانیم از معضل بافت فرسوده در شهر تهران عبور کنیم.

رئیس شورای شهر تهران همچنین روند تامین امنیت و مدیریت برگزاری محافل عزاداری در دهه محرم در سراسر کشور را عملکردی عام و خاص دانست و گفت: در روزهای اخیر در  تهران ۳ هزار محفل عزاداری و در سراسر کشور ۲۰ هزار محفل برگزار شد که خوشبختانه در روند این برگزاری ها هیچ حادثه ای گزارش نشد و نشان داد امنیت و مدیریتی که در سراسر ایران برقرار است باید زبان زد عام و خاص باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: