جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 مهر 1396     
بررسی ها نشان می دهد؛
23درصد خودروهای وارده به محدوده طرح ترافیک فاقد مجوزند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با تاکید بر کاهش تخلفات ورود به محدوده طرح ترافیک به دنبال مکانیزه شدن کنترل ها گفت: هنوز رانندگان متخلفی هستند که با پنهان کردن پلاک خودروی خود به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند که برخورد جدی و قاطع پلیس با این گروه از رانندگان ضروری است.

 

 همه ما احتمالا با این صحنه که در مبادی ورودی طرح ترافیک که شهروندان زیر دوربین ثبت تخلف نیش ترمزی می زنند و با انداختن لُنگ و پارچه‌ روی پلاک، بالا زدن درب صندوق عقب یا اسپری برف شادی  روی پلاک وارد محدوده طرح می شوند، مواجه شده ایم.

حتی در برخی موارد موتورسوارانی مشاهده می شوند که در محدوده طرح ترافیک زیر دوربین ها ایستاده اند و در ازای گرفتن وجهی نقد از رانندگان متخلف ، پشت سر خودرو حرکت می کنند تا مانع از دیدن پلاک خودرو شوند. تمامی این موارد در حالیست که آرم های روزانه و هفتگی برای تردد شهروندان به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده است، اما می بینیم که هنوز رانندگان متخلفی هستند که با وجود شرایط مناسب، باز هم فرار از قانون و انجام تخلفات فاحش را ترجیح می دهند.

طی سال های اخیر ورود به محدوده طرح ترافیک تنها با مجوزهای سالیانه، روزانه و هفتگی امکان پذیر است، به طوری که اکنون براساس مصوبه شورای عالی ترافیک روزانه 98 هزارو 200 دستگاه خودرو مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک هستند.

طی5 سال گذشته با توجه به نیاز شهروندان به تردد در محدوده مرکزی شهر، آرم های سالیانه طرح ترافیک کاهش یافت و در ازای آن آرم های روزانه و هفتگی وارد چرخه حمل و نقل شد. به طوری که اکنون سالیانه تنها 60هزار آرم طرح ترافیک سالیانه به فروش می رسد و حدود 40 هزار مجوز نیز در قالب آرم های روزانه در اختیار شهروندان قرار دارد.

در عین حال با توجه به اینکه ترددهای غیر مجاز در محدوده طرح ترافیک بسیار زیاد بود ، هسته مرکزی شهر به سیستم های هوشمند و دوربین های ثبت تخلف تجهیز شد تا رانندگان متخلف نتوانند بصورت غیر مجاز وارد هسته مرکزی شهر شوند. این در حالیست که با مکانیزه شدن محدوده طرح ترافیک شاهد ترفندهای مختلف برای ورود غیرمجاز به  این محدوده هستیم، مخدوش کردن پلاک و ورود به محدوده از سوی رانندگان تخلفی است که شهروندان دانسته و به عمد آن را انجام می دهند.

مصطفی قنبرنژاد در این باره گفت: مخدوش کردن پلاک به هر دلیل و عنوانی جرم محسوب می شود و همانطور که می بینیم پلیس با تخلفات و جرم فاحش رانندگان مجرم برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه محدوده مرکزی شهر ظرفیت پذیرش تعداد مشخصی خودرو را دارد و ورود هر گونه بار ترافیکی اضافی به این محدوده باعث ایجاد تراکم و بروز مشکلات در تردد می شود، بیان کرد: در زمانی که کنترل محدوده توسط عوامل انسانی انجام می شد روزانه بیش از 150 هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را شاهد بودیم.

این در حالیست که طی5 سال اخیر با مکانیزه شدن تمامی مبادی ورود و خروج محدوده طرح ترافیک به دوربین های ثبت تخلف شاهد کاهش چشمگیر ورودهای غیر مجاز به محدوده شدیم. بطوریکه اکنون پس ازگذشت بیش از 5 سال کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک روزانه 30 هزار تخلف از طریق دوربین های ثبت تخلف، ضبط می شود.

وی  گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک شهر تهران روزانه بالغ بر 15هزار تخلف در محدوده طرح ترافیک مربوط به ورود غیرمجاز خودروی پلاک مخدوش است.این در حالیست که پوشاندن پلاک به هر نوع و با هر ترفندی جرم محسوب می شود و عوامل نیروی راهور و پلیس باید با مجرمان برخورد کنند به همین منظور بنا بر اعلام پلیس راهور جریمه خودروهای پلاک مخدوش افزایش یافته است.

به گفته قنبرنژاد آمار تخلفات محدوده زوج و فرد نیز متفاوت است، در حالی که روزانه بیش از 2 میلیون خودرو در محدوده مذکور تردد دارند ،  بالغ بر 80  هزار ورود غیر مجاز اعم از پلاک مخدوش و ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد ثیت می شود .

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: سقف ارم های روزانه و هفتگی 40 هزار فقره بوده و دیگر هیچ توجیهی برای مجرمان و متخلفان وجود ندارد که ارم روزانه و هفتگی در دسترسشان نیست و تخلف می کنند.

چرا که به منظور رفع نیازهای ضروری همین شهروندان آرم های روزانه و هفتگی از طریق سامانه شهرداری تهران ، تلفن گویا و نرم افزارهای هوشمند قابل خریداری است لذا تخلف فاحش رانندگان دلیل واضح ارتکاب جرم است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: