به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو درکارخانجات واقعی شده ،گفت: درصد جزیی تفاوت قیمت خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است .
محمد عزیزی درباره فاصله نرخ مصوب خودرو از کارخانه تا فروش در بازار آزاد، گفت: نمایشگاههای خردهپای خودرو باید از فروش خودرو سود متعارفی بدست آورند، بنابراین افزایش منطقی نرخ خودرو از کارخانجات تافروش در بازار مصرفی ممانعتی ندارد.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای توسعه صنعت خودرو باید بستر انتقال فناوری از بازار خارجی به کشور باز شود،تصریح کرد: حضور در نمایشگاههای صنعت خودرو و همایش ها بایدهمراه با انتقال دانش و فناوری نوین خارجی در زمینه خودرو به کشور باشد.
عزیزی افزود: با انتقال دانش و فناوریهای نوین خودرو می توان تولید خودروهای مشترک را در صنعت خودرو تقویت کرد تا صنعت خودروسازی ما نسبت به استاندارهای جهانی ارتقا یابد و مشخص است با این اوصاف رقابت میان بازار داخلی و خارجی افزایش مییابد ودرنهایت این رقابت منجربه افزایش کیفیت خودروهای داخلی میشود.
وی ادامه داد: بستن در بازار خودروسازی کشور برای ممانعت از ورود خودروهای خارجی کار مناسبی نیست و ما بایدآنقدر بازار رقابتی خودرو را کیفی کنیم که مشتریان و شهروندان خودرو داخلی را انتخاب کنند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد: اکثر قطعات وارداتی خودرو از چین وارد کشور میشود و این در حالی است که چینی ها نیز به اقتضای بازار خودرو کشور خواهان قطعات را صادر می کنند.
وی در ادامه افزود: اگر خواهان قطع واردات قطعات خودرو از چین به کشور هستیم باید فضا را برای فعالیت بهینه تولید کننده داخلی را در کشور مهیا کنیم .
نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه نرخ خودرو در کارخانجات خودرو واقعی شده است، یادآور شد: درصد جزیی تفاوت میان قیمت مصوب خودرو در کارخانه تا فروش در بازارمصرفی طبیعی است زیرا این اختلاف قیمت به نوعی سود حاشیه امنیت در بازار تلقی میشود.