جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 شهريور 1396     
عضو شورای شهر
حمل و نقل عمومی شهر تهران آنگونه که انتظار می‌رفت تقویت نشده است

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مشکلات پایتخت را ملی دانست و گفت: از آن‌جایی که تهران پایتخت سیاسی کشور است، مشکلاتش عادی نبوده است، به همین سبب تقاضای اعضای پنجمین دوره از شورای شهر حضور یافتن شهردار در جلسات هیات دولت است.

 محمد علیخانی در خصوص برنامه های آتی این حوزه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید مدیریت سفر و تقویت حمل و نقل عمومی با محوریت مترو را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: در حوزه مدیریت تقاضا ساخت تونل‌ها، پل‌ها و احداث بزگراه‌ها اقدامات زیادی صورت گرفت، به گونه‌ای که می‌توان گفت از برنامه تعیین شده نیز جلوتر حرکت کرد.

علیخانی حرکت موجود در حمل و نقل عمومی را خودرو محور و ضعیف برشمرد وعنوان کرد: همواره به دنبال این بوده‌ایم که رویکرد موجود را بر مبنای انسان محوری قرار دهیم، اما این‌ها در حد شعار باقی ماند و رویکرد کاملا خودرو محور شد و بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران آنگونه که انتظار می‌رفت، تقویت شود، نشد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افتتاح خط هشت مترو را دچار نواقص دانست و گفت: نمی‌توان به افتتاح خط هشت مترو تهران امیدوار بود و اعلام کرد که در افتتاح خطوط مترو به اهداف رسیده‌ایم، چرا که این خطوط نواقصی را دارا است و باید در تکمیل این نواقص بکوشیم.

وی ادامه داد: بخشی از ظرفیت‌ها ایجاد شده است، اما با این حال طبق اعلام محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، با کمبود سه هزار واگن مواجه هستیم و میزان مسافرانی که از خطوط موجود جابه‌جا می‌شوند به علت کمبود تجهیزات به حد قابل قبول نرسیده است.

به گفته علیخانی در زمان مدیریت محسن هاشمی رفسنجانی در شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران، خط مترو به 100 کیلومتر رسید و روزانه حدود یک میلیون و 300 مسافر جابه‌جا می‌شد، امروز طول مترو پیشرفت چشمگیری داشته و نسبت به گذشته با افزایش سه برابری مواجه شده است، اما میزان جابه‌جایی مسافران به حد مطلوب نرسیده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تبلیغات انجام شده در خصوص استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی موثر نبوده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های لازم مثل ساخت تونل، ریل گذاری و تهویه هوا که میلیون‌ها دلار هزینه دارد، ایجاد شده اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نشده است.

وی ادامه داد: در خطوط مترو و جابه‌جایی مسافران نواقصی وجود دارد که اولویت اصلی پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران بر تکمیل این نواقص و کاستی ها است و این کمیسیون قصد دارد تا به وضعیت سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت بهبود بخشد.

علیخانی یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون حمل و نقل و ترافیک را تعریف درآمد پایدار دانست و افزود: در حوزه درآمدهای پایدار استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی را نیز خواهیم داشت تا شهرداری به سمت تراکم فروشی نرود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقاضای اعضای پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر تهران این است که شهردار پایتخت در جلسات هیات دولت حضور یابد تا بتواند مشکلات شهر را به صورت مستقیم انتقال دهد.

علیخانی افزود: از دولت نیز انتظار کمک داریم و طبق قوانین مصوب دولت می‌تواند کمک‌هایی را به شهرداری داشته باشد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهرانحضور شهردار در جلسات هیات دولت را امری حیاتی برشمرد و گفت: از آن جایی که کلانشهر تهران پایتخت سیاسی ایران است، مشکلات آن مسائل عادی نبوده و مشکلات شهر تهران را می‌توان ملی محسوب کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: