جام جم: برلیانس همیشه جزو بزرگ ترین تولید کننده های خودرو در چین بوده و به طور مثال در سال 2009 با فروش بیش از 150 هزار دستگاه عنوان هشتمین خودروساز چین را کسب کرد.
همچنین در سال 2011 میلادی همین عنوان را با تولید 523.500 دستگاه بدست آورد.
برلیانس تنها با پیشرانه های 4 سیلندر 1.5 و 1.6 لیتری عرضه شده که متاسفانه سایپا اعلام نکرده که کدام یک از این دو نوع پیشرانه را راهی بازار خواهد کرد اما شنیده ها حاکی از آن است که مدل 1.6 لیتری روی مهمان جدید بازار نصب خواهد شد.
با این فرض، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو می تواند حداکثر 116 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 151 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.
سایپا می خواهد یک گیربکس 5 سرعته خودکار روی V5 نصب کند که نیروی تولید شده توسط پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند.
55 لیتری که در باک بنزین این خودرو جای می شود با مصرفی برابر 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر و با استاندارد یورو 4 می سوزد.
سایپا V5 دقیقاً 4405 میلیمتر طول، 1800 میلیمتر عرض و 1614 میلیمتر ارتفاع دارد که با این ابعاد کمی از رنو داستر طویل تر است.
برلیانس V5 در دو مدل استاندارد و لوکس عرضه شده که با لیست مشخصاتی که سایپا اعلام کرده گویا مدل لوکس برای ایران انتخاب شده است لذا باید انتظار امکاناتی نظیر چراغ های مه شکن جلو، گرمکن آینه های جانبی، سانروف، شیشه های برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان الکتریکی، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و 8 بلندگو، 6 کیسه هوا، سنسور پارک در عقب، رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و همچنین سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، BA و TCS را داشته باشیم.
برلیانس V5 چینی در بازار آزاد بین 125 تا 130 میلیون تومان قیمت خورده است.بگذارید تصور کنیم که خریداری قصد خرید یک شاسی بلند کوچک شهری با بودجه 120 تا 140 میلیون تومان را دارد.
به غیر از برلیانس V5، این خریدار محترم می تواند با قیمت 140 میلیون تومان یک هیوندای توسان خوش فروش، با 139 میلیون تومان میتسوبیشی ASX با کیفیت، با 137 میلیون تومان کیا اسپورتج خوش تیپ، با 127 میلیون تومان سوزوکی ویتارای 2.4 لیتری اصیل و حتی کمی ارزان تر با 117 میلیون تومان سانگ یانگ کوراندوی جدید دگرگون شده را تهیه کند.
احساس می شود که با این وضعیت بازار و حضور رقیبانی قدرتمند در این رنج قیمتی، برلیانس V5 کار بسیار دشواری پیش رو داشته باشد.