جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 تير 1396     
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
هیچ آدم عاقلی دعا نمی‌کند حوادث رخ ندهد بلکه باید با برنامه‌ریزی از افزایش خسارات حوادث طبیعی جلوگیری شود

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که  تهران تنها شهری است که سازمان مدیریت بحران مجزا دارد، گفت: از آنجایی که پایتخت با برنامه‌ریزی‌های شهرسازی رشد نکرده است، مدیریت بحران آن سخت و با مشکلات متعددی مواجه است. 

 

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما با حوادث طبیعی متفاوت و متعددی مواجه است ولی با برنامه‌ریزی و استفاده از تکنولوژی می‌توان از تلفات و خسارت‌های حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله کاست.

چمران با بیان اینکه شهر تهران بسیار بحران خیز است، عنوان کرد: با وجود اینکه ایران در میان 10  کشور بحران خیز قرار دارد، تهران شهری نیست که با برنامه شهرسازی رشد کرده باشد و اطراف تهران جمعیت‌های بزرگی ساکن شده‌اند که خطرات خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران شهر تهران با مشکلات متفاوتی مواجه خواهد بود، گفت: اگر زلزله با ریشتر بالایی در تهران رخ دهد، حتی مکان و خیابانی باقی نمی‌ماند که که بتوان بر سر حادثه حاضر شد و مدیریت بحران کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هیچ آدم عاقلی دعا نمی‌کند که حوادث رخ ندهد بلکه باید با برنامه‌ریزی و عمل از افزایش خسارات حوادث طبیعی جلوگیری شود.

چمران با اشاره به اینکه شهر تهران دارای سازمان مدیریت بحران مجزا است، اذعان داشت: باید این سازمان را تقویت کرد، حال که دیگر شهرها چنین تشکیلاتی را ندارند، چگونه می‌توانند بحران را کنترل کنند؟

وی یادآور شد: تهران بسیار بزرگ است و منطقه چهار تهران با 800 هزار نفر جمعیت به اندازه دو استان است، بنابراین از نظر مدیریت و پیشگیری از بحران باید اقدامات گسترده‌تری انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی و مردمی نیز باید در مدیریت بحران همراه باشند، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور باید تقویت شود و کارآمدی لازم را در مواقع بحران نمایش دهد؛ باید آموزش داد تا از وقوع حادثه پیشگیری شود و در دانشگاه ها اخیرا درسی را با عنوان طراحی بحران گذاشته ایم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: